برگزاری نخستین رویداد سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان حوزه نظارت

رییس خانه خلاق و نوآوری مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه ناگزیر هستیم تا از زیست بوم نوآوری برای بهبود حکمرانی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا زیرساخت، مسیر و تعامل در این مهم ایجاد شود.

به گزارش توداک به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نخستین پیش رویداد نظاره، با موضوع مجلس و زیست‌بوم نوآوری، چالش‌های تنظیم‌گری فناورانه و با هدف گفتمان سازی و شبکه با حضور بابک نگاهداری رییس مرکز پزوهش‌های مجلس و با برگزاری پنل تخصصی با حضور جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، رضا باقری رییس کمیسیون فین تک سازمان نصر تهران، محمدحسین سجادی نیری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری داوین، اکوسیستم استارت‌آپی و برخی تیم‌های فعال در این حوزه، در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

گفتنی است نظاره نخستین رویدادی سرمایه‌گذاری تخصصی روی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تنظیم‌گری و نظارت است که توسط 100 استارت‌آپ‌ و خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه برنامه‌ریزی و اجرا شد.
بابک حمیدیا رییس خانه خلاق و نوآوری مرکز پژوهش‌های مجلس در این رویداد، تصریح کرد: هدف از برگزاری رویداد نظاره این است که چگونه از رویکرد فناورانه به منظور تنظیم‌گیری در سطح کشور استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه زیست بوم نوآوری در کشور بیشتر در حوزه کسب و کارهای خصوصی رشد پیدا کرده است، یادآور شد: آنچه که در دنیا اتفاق می‌افتد این است که حاکمیت زیرساخت‌هایی را در کشور ایجاد می‌کند که بخش‌های خصوصی بتوانند بهتر کمک کنند تا منافع بیشتری حاصل شود.
رییس خانه خلاق و نوآوری مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: همانطور که در زیست بوم صحبت از فرهنگ‌سازی نوآوری است در بخش عمومی هم نیازمند این فرهنگ‌سازی هستیم.
وی با تاکید بر اینکه ناگزیر هستیم تا از زیست بوم نوآوری برای بهبود حکمرانی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا زیرساخت، مسیر و تعامل در این مهم ایجاد شود.
حمیدیا یادآور شد: در خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه به دنبال این هستیم تا در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم برای حکمرانی، چه می‌توان کرد تا قوانین بهتری نوشته شود.
وی نظارت را وظیفه دیگر مجلس در کنار قانونگذاری دانست و توضیح داد: در دنیا بین قانونگذاری و نظارت از واسطه‌هایی که دربرگیرنده حاکمیت، مردم و راهبران فناوری هستند، استفاده می‌کنند که باید روی آن فرهنگ‌سازی شود.
رییس خانه خلاق و نوآوری مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه باید مسیر همراهی نوآوری در بخش عمومی و حکمرانی را هموار کنیم، گفت: حضور نمایندگان استارت‌آپ‌ها و نمایندگان مجلس در پنل تخصصی نظاره، گامی در جهت هموارسازی مسیر تنظیم‌گری نوآورانه است.
جلال رشیدی کوچی در پنل تخصصی رویداد نظاره با محوریت مجلس و زیست‌بوم نوآوری؛ چالش‌های تنظیم‌گری فناورانه، گفت: خیلی از مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم، در چارچوب قوانین کشور قابل حل است اما برخی اجازه نمی‌دهند خیلی از مسائل حل شود.
وی افزود: کشور ما تنها کشوری است که دشمنانی دارد که به دنبال شکست ایران هستند و وقتی با این شرایط مواجه باشیم جای اولویت‌ها عوض می‌شود و این موضوع مشکل‌ساز می‌شود اما باز در تمام این زمینه‌ها اگر به قانون اساسی و قوانین توجه کنیم بسیاری از مشکلات قابل حل هستند.
نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد: باید اجازه بدهیم شرکت‌هایی که با فناوری‌های نوین کار می‌کنند به فعالیت خود ادامه دهند و در حوزه مسئولیت هم افرادی حضور داشته باشند که نگاه‌شان براساس گام دوم انقلاب برمبنای فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.