برای بازنگری در محدودههای ترافیکی شهر تهران به همکاری جامعه علمی کشور نیاز داریم
شهریار افندیزاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید بر این موضوع که قوانین و محدودیت های ترافیکی اعم از هزینه و زمان آن بر زندگی مردم به صورت مستقیم اثر گذار است، اظهار داشت: برای انجام این مقوله همیاری و همفکری جامعه علمی و دانشگاهی کشور مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: حدود چهار سال از اجرایی شدن شیوه جدید کنترل محدودههای ترافیکی شهر تهران میگذرد. در شرایط فعلی، آسیبشناسی و امکانسنجی بهبود آن ضروری به نظر میرسد.
وی افزود: بر اساس حکم سی و هفتم برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، شهرداری موظف است به منظور حفظ محیطزیست و کاهش آلودگی هوا، نسبت به مطالعه و بازنگری در ماهیت و شیوه اعمال محدودیتهای مکانی و زمانی تردد خودروها در تمامی مناطق شهر متناسب با سطح پیمایش، عوارض ازدحام و آلایندگی و ارائه مدل جایگزین تا حداکثر یک سال پس از ابلاغ برنامه اقدام کند.
افندیزاده بیان اینکه انجام مطالعات بازنگری محدودههای ترافیکی در مرحله انتخاب مشاور است عنوان داشت: از جامعه دانشگاهی و علمی کشور تقاضا شده است که در خصوص آسیبشناسی و مقایسه عملکردی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف محدودههای ترافیکی فعلی (طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا) و مقایسه با روشهای پیشین (طرح ترافیک و زوج یا فرد)، بررسی اثرات حمل و نقلی، اجتماعی و زیست محیطی طرح فعلی بر محدودهها و تمامی مناطق شهر، بررسی لزوم توسعه یا کاهش تعداد و جغرافیای محدودههای ترافیکی، بررسی انواع شیوههای محاسبه عوارض مانند تراکم مبنا (هزینه ازدحام)، مسافت مبنا، مسیر مبنا و انتخاب شیوه مناسب قیمتگذاری محدودههای ترافیکی، نحوه اعمال تخفیفهای ورود به محدودهها برای خودروهای برقی و هیبریدی، ساکنین محدودهها، ورود در ساعات غیراوج و … موضوعاتی است که آمادگی داریم با ما همکاری لازم را داشته باشند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، در دو نوبت آگهی فراخوان استعلام ارزیابی فنی و مالی در روزنامه همشهری در روزهای یکشنبه و سهشنبه ۱۹و۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در روزنامه همشهری منتشر کرده که علاقهمندان به مشارکت در فرآیند انتخاب مشاور از ۲۵ تا ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ میتوانند برای دریافت اسناد ومدارک به این سازمان مراجعه کنند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0