مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال خواهد شد

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال و مابه‌التفاوت فروردین نیز خرداد ماه پرداخت خواهد شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه پروژه بیمه‌ای و درمانی این سازمان در اردبیل که با حضور علی نیکزاد – نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران و مسئولان محلی استان و نمایندگان و مسئولان تشکل‌های صنفی کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان اردبیل برگزار شد، با اشاره به این‌که پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان از ۲۰ فروردین آغاز شده است، اعلام کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال و مابه‌التفاوت فروردین نیز خرداد ماه پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از ۲۰ فروردین آغاز شده است، گفت: تلاش می‌کنیم افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اردیبهشت ماه در احکام آنان اعمال و معوقات فروردین ماه نیز خردادماه به حساب آنان واریز شود.

موسوی دورنمای آینده این حوزه را با استمرار رویکرد تحولی آغاز شده در سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم؛ امیدبخش و مثبت دانست و افزود: هرچند تا رسیدن به نقطه آرمانی و ایده‌آل در حوزه حکمرانی تأمین‌اجتماعی فاصله داریم اما دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم نشان‌دهنده آن است که اگر توسعه‌ای بیندیشیم و عمل کنیم و رویکرد جهش تحولی آغاز شده را استمرار بخشیم، با ظرفیتی که در کشور و در سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد، تمام مشکلات، محدودیت‌ها و کاستی‌ها قابل مدیریت است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم، در سازمان تأمین‌اجتماعی «آینده‌سوزی» و «آینده‌خواری» به «آینده‌سازی» تبدیل شده است. این سازمان در ابتدای دولت سیزدهم با ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی که ناشی از استقراض بی‌رویه از نظام بانکی برای اجرای تعهدات و به تعبیری اجرای تعهدات جاری به قیمت «آینده‌سوزی» و «آینده‌خواری» در دوره مدیریت‌های گذشته بود، بزرگترین بدهکار بانکی شناخته می‌شد.

موسوی در ادامه گفت: در حالی‌که در دوره گذشته برای پرداخت ماهانه ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری، ماهانه حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری وجود داشت که از محل استقراض بی‌حساب و کتاب از نظام بانکی و ایجاد تعهدات بی‌پشتوانه برای آیندگان تأمین می‌شد، در تمام ماه‌های سال گذشته موفق شدیم حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگان و سایر تعهدات سازمان را بدون یک ریال استقراض از بانک‌ها تأمین و بموقع پرداخت کنیم.

موسوی اضافه کرد: رویکرد کلان سازمان تأمین‌ اجتماعی در این دوره، ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به بازنشستگان و شرکای اجتماعی است و در سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی از جمله سفرهای رایگان به مشهد مقدس و پرداخت تسهیلات بانکی به بازنشستگان مرحله اجرا در آمده که این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم تنها به فکر مدیریت وضعیت فعلی نیست بلکه توجه ویژه به تعهدات آینده و بین‌نسلی دارد و با نگاه راهبردی و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، امروز سازمان تأمین‌اجتماعی در مسیر تحول قرار گرفته است و تلاش می‌شود ضمن غلبه بر مشکلات موجود، رویکردهای مبتنی بر آینده‌سوزی و آینده‌خواری به آینده‌سازی تبدیل شود.